10 november

Comenius in Italië
Laura:
Vandaag werden we door de gastgezinnen naar het hotel gebracht van de leraren. Daar namen we afscheid en werden we door het hotel naar de bus gebracht. Met de bus gingen we naar Bari. Daar brachten we onze koffers naar de kluisjes en toen gingen we de stad in. Eerst gingen we ergens koffiedrinken. Daarna gingen we nog naar een paar winkeltjes, toen gingen we naar de kerk van Sint Nicolaas. Ook gingen we nog even naar de zee. Toen gingen we ergens een broodje eten, dat was best lekker! Daarna gingen we naar nog een paar winkels, Daar hebben sommige kinderen iets gekocht. Toen gingen we onze koffers weer ophalen. En toen gingen we met de bus naar het vliegveld.

Daan:
Vandaag werden we door de gast gezinnen naar het hotel gebracht. Daar zwaaide onze ouders ons uit. Die dag gingen we namelijk naar Bari. Daar is Sint Nicolaas begraven. we gingen met een bus naar Bari. toen we daar aangekomen waren gingen we naar de basiliek van Sint Nicolaas. onderweg er heen stopte we bij een koffie winkeltje. daar dronken we even wat. bij de basiliek buiten stont een kabauter Sint Nicolaas. In de basiliek lagen ook  relieken van Nicolaas. We liepen nog even voor de laatste keer langs zee en gingen al weer bezig met de terug weg. op de terug wegkwamen we langs een winkeltje met lekkere broodje. Die broodjes waren best lekker. toen we bij de normale stadsbus waren gingen we naar het vliegveld. Toen we bij het vliegveld waren wachtte we nog even, en liepen naar de douane. In het vliegtuig was het gezellig. aangekomen in Nederland vertelde ik alles aan mijn ouders. Deze reis ga ik nooit meer vergeten

Gijs:
Vandaag moesten we niet heel vroeg opstaan want we moesten pas om 8:30 bij het hotel te zijn. Toen we daar waren moesten we afscheid nemen van de moeders. De moeders vonden het erg om afscheid te nemen een moest zelfs huilen. Toen de ouders weg waren gingen wij richting de bus in Santeramo. We werden daar heen gebracht door de hoteleignaren. Toen we in bari waren gingen we eerst onze koffers wegbrengen op het centraal station. Toen gingen we op zoek naar een lekker restaurantje en een wc. Na het koffie drinken gingen we opzoek naar de Sa Nicolaa kathedraal waar Sint Nicolaas licht begraven. Daarna gingen we opzoek naar souvenier winkeltje wan somige van ons hadden nog niks voor hun ouders.
Rond een uur of was het luchtijd en gingen we in een winkeltje een broodje kopen. Na het broodje zijn we naar de zee kant gegaan en hebben daar op een bankje gezeten, wat gekletst, genoten van het uitzicht en lekker geklommen over de rotsen. We moesten al aardig vroeg weer naar de bus dus na dat we bij de zee zijn geweest gingen we direct naar de bus. De bus ging naar het vliegveld en we waren rond een uur of 5 op het vliegveld daar hebben we wat gedronken en nog in wat winkeltjes geneust. Daarna gingen we door de douane en na de douane hebben we nog een broodje gekocht.
Het vliegtuig vloog terug rond half zeven.
Ik heb deze reis heel erg leuk gevonden en zal het nooit meer vergeten.

1. Vandaag zijn we even bij Daan geweest.Was fijn om hem weer te zien. Hij was vol verhalen. Morgen heeft hij veel te vertellen op school.
    Groeten en bedankt voor het leuke blog. Konden opa en oma ook een beetje meegenieten.
    opa en oma Daan Groenewoud.

2. En zelfs nog een filmpje op youtube van de Italiaanse tv!